torsdag 7. oktober 2010

Tema: Dyr

Til temaet "Dyr" valgte jeg å ta bilde av en katt. Bildene er fokusert på katten, og bakgrunnen er ganske ufokusert. På det øverste bildet har jeg tatt et nærbilde av fjeset til katten, og fått fokuset på øynene ved å ha mye lyr rundt øyeområdet. Det nederste bildet har jeg tatt litt lengre i fra, og fått med mer bakrunn. Motivet er i midten, og gir derfor bildet balanse. På det siste bildet zoomte jeg ennå lengre inn på ansiktet til katten, og selv om øynene er litt uklare er det alikevel de som har hovedfokuset på bilder. Jeg har redigert kontrasten mellom lys og mørk litt, men utenom det var fargene fine fra før av synes jeg.

De øverste bildene er nesten ikke redigerte, men jeg har gitt dem litt mer sommerslig farge ved å bruke curves, i photoshop.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar