torsdag 7. oktober 2010

Tema: Høst



Til temaet høst gikk jeg til skogen for og tok bilder av de vakre fargene på trærne.
På det første bildet har jeg tatt et bilde av to blader som sammen former et hjerte, og jeg har redigert bildet litt varmere og gitt det behagelige farger ved å bruke curves i photoshop. På bildet prøvde jeg å få lyset på bladene, og litt mørkere bakgrunn.
Det andre bildet er av et lite, fargerikt tre. Jeg tok bilde litt i litt avstand for å få med alle de fine fargene. Man kan se at det blåste når bildet ble tatt, pga at noen bladene beveger på seg, det ga litt liv i bildet.  Jeg redigerte bildet i curves, der jeg forsterket rødfargene og la litt blått  lys inn i bildet for å gjøre det litt kaldt. Jeg lærte at det var vanskelig å ta bilde av trær når det blåser mye ute.
Det tredje bildet er av blader på et tre, tatt i froskeperspektiv. Jeg har brukt lys kontraster mellom grenene og himmelen og skrålinjer. Her har jeg igjen brukt curves når jeg redigerte for å få høst-aktige farger.
Bildene er tatt med speilrefleks.

 Orginalbildene:


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar