torsdag 9. desember 2010

Tema: Lukkertid/Blender


På disse bildene har jeg brukt Gjertrud og Anne Hilde som modeller. Ideen var å få samme person vist to ganger på et bilde, og jeg brukte lukkertid på et speilrefleks kamera. Først sto de 4 sekunder helt stille, derretter tok de et skritt til høyre eller venstre og stod stille der i 4 sekunder.
Øverste bilde: Her kommer lyset inn fra venstre og det blir mørkere.
Nederste bilde: Her står Gjertrud først i det gyldne snitt og forflytter seg litt til høyre, og litt nærmere kameraet. Når redigerte bildet brukte jeg iphoto til å beskjære slik at bare Gjertrud kom med på bildet. Jeg brukte også iphoto til å forsterke fargene, og økte definisjonen slik at motivet kom tydeligere frem. Ved å ta disse bildene lærte jeg å ta bilder med lukkertid.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar