torsdag 9. desember 2010

Tema: Vann





Det øverste bildet er tatt ved en festning i Kroatia. Ideen med bilde var å få med det øyeblikket bølgene sprutet opp mot veggen. Festingen står i det gyldne snitt, men det sprutende vannet får fokusen fordi det er i interessepunktet. Bildet har litt kontraster med lys himmel og mørk festning. Jeg brukte antikk effekten i iphoto på bildet, ellers er det ikke redigert.
De to nederste bildene er begge av en isdråpe som jeg tok på Figgjo. Ideen var å få fram alle bobbledetaljene på dråpen, på en spennende måte. Begge bildene er blitt litt bekjært, og jeg har økt kontrasten og mentingen. Jeg redigerte bildene med iphoto. For at lyset ikke skal dominere har jeg fått sola litt i hjørnet, og heller la strålene gjøre bildet litt interessant.
Alle vann bildene er tatt med et Olympus Tough kamera, og når jeg tok disse bildene lærte jeg hvordan jeg kunne bruke sola for å gjøre bildet mer interessant

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar