torsdag 9. desember 2010

Tema: Portrett

Dette bildet av Anne Hilde er tatt på Figgjo. Lyset ligger litt i skjul bak personen, men viser litt på høyre side. Øynene er i interesse punktet, og hun står i midten som gir bildet balanse. Når jeg redigerte brukte jeg iphoto, jeg økte kontrasten og brukte en effekt kalt antikk. Jeg lånte en speilrefleks kamera til å ta bildet, og lærte å ta bilder med sol i bakgrunnen.

Dette bildet av Gjertrud tok jeg i et skur rett ved skolen. Her ville jeg prøve å ta bilde i litt fugleperspektiv. Hun sitter i det gyldne snitt, og ansiktet er i interessepunktet. Lyset kommer ovenfra, og når jeg redigerte bildet brukte jeg iphoto til å forsterke fargene litt og øke kontrasten, men det er lite forskjell på dette bilde og originalen. Bildet er tatt med et speilrefleks kamera.
 
Dette bildet tok jeg da vi lærte om dybdeskarphet, og redigerte vekk Gjertrud slik at jeg fikk et portrettbilde av Anne Hilde. Bildet er tatt ute, så det veldig lyst, men jeg synes det fikk en fin kontrast med jakken og øynene som er ganske mørke. Når jeg redigerte bildet brukte jeg photoshop, og tok først vekk Gjertrud, så økte jeg kontrasten og la derretter litt farge på ansiktet i curves. Jeg tok bildet med et speilreflekskamera.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar